Jump to content

Almost Official: Hard School Will Be Released


auad
 Share

Recommended Posts

  • Replies 651
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

What an absolute disapointment ............:pepe::no: ..........the leak was SOOO MUCH better imo,Axl actually sound awesome imo but Slash riffs are awful,Absurd guitar parts  were  so much better.The magic is gone,they are finished ..the new album will be atrocious .

 

I dont care anymore,this was the only song i was excited about but no........it is so weak i dont want to hear it ever again .......Slash i love you but this is pure shit :(

Link to comment
Share on other sites

I like it better than Abturd. Axl has absolutely zero vocal melody/hook throughout it which is really my only major issue with the song. It's like he has this need to just shove as many words into each section of every song he's written after AFD.

 

Good blend of classic GnR and ChiDem styles, tho. Not bad.

Link to comment
Share on other sites

Vocals are too low in the mix.

Song is very good

i like this version better than the old one as they got rid of stupid fucking bluesy Robin Fünch noodling that sucked balls. 

And shut the fuck up with „BUCKETFEET IS BETTER THAN SOLSH” shit faggots

no fucking shit, slash is obviously not as good

 

BUT GB’R was never about guitar maestry or so shit like that

if you want to listen to bucket, go listen to his solo stuff

Guns N Roses has millions of fans all over the world and only a small group of people (propably around hundred) enjoys Chinese Democracy… and most of these people have mental health issues

 

Bucket is too good for mainstream band

 

GN’R is not an ambitious band that’s about incredible skills.. if you think  so you’re mentally in High School

 

btw

 

caram sucks

 

 

Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, Tremolo said:

Damn it sucks.

 

The cover is stupid. It looks like an ad for a back to school at walmart or some shit like that. Tacky shit.

 

The intro is SHIT. Who came up with that garbage? I felt like I was in 87, I had a mullet and I was listening to motley crue or some other similar rubbish.

 

They sucked the life out of it.

 

Slash’s solos suck.

 

The bridge part sucks.

 

So shit.

 

 

Village version has more punch and sounds more organic.

Jesus, you must be fun at parties

 

I was worried that if a legit new song got dropped people will shit on it here regardless...

 

Old HS is much weaker except the Bucket solo which is far superior to Slash's but the new version has some classic vibe in it

Yeah, trash the song because of a fucking cowbell effect, right...Duff's bassline is better than anything he has done in the last 20 years, go figure

Bet you don't really like AFD then

Song HAS life, because of rasp and uptempo

Village version is an overcompressed mess

Vocals are mostly the same so...

 

PS: i've never had a mullet

Link to comment
Share on other sites

Hate the first half, second half is better. Lacks a punch and the guitar work just isn't good. The original is flawed but more organic than this. Mix is meh. Not shitting on it for the sake of it but its just another letdown. The Axl aye ayes were unnecessary too. Fuk. On the plus side, duffs bass and the outro.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...